Post_95Привіт всім на Zura-Blog продовжую розглядати тематику яка стосується системи управління контентом  CMS WordPress.

Сьогодні мова піде про роботу в адмінці CMS WordPress. В попередніх публікаціях мова йшла про встановлення CMS WordPress на хостинг і на Денвер.

Після того як CMS WordPress встановлений, потрібно зробити деякі налаштування для сайту, головне з яких  це тема для майбутнього сайту.

Для того щоб зайти в адмінпанель потрібно спочатку вказати посиланя на адресу адмінки. Адже набір доменного імені в пошуковій системі виведе тільки на сайт.

Для того щоб попасти в адмінку сайту потрібно ввести в полі для пошуку а не  в пошукових системах назву доменного імені, слеш, і наступні символи

Якщо заходимо з хостинга

назву доменного імені слеш / wp-login.php  наприклад http://ruszura.in.ua/wp-admin

далі ввести логін і пароль.

Якщо заходимо з пакету програм від Денвер або Хампп

тоді набираємо 

localhost/тут вашу назву /wp-login.php

вводимо логін і пароль і переходимо в адмінпанель CMS WordPress.

Що ми бачимо зайшовши в адмінку, якщо версія не сама нова, тоді буде стояти повідомлення в котрому нам пропонують обновити версію. Також інформацію скільки записів, скільки коментарів, скільки сторінок. Активність, це останні ваші публікації, в принципі їх всіх можна закрити натиснувши на позначку біля кожного едементу.

Власне з правої сторони в нас розташована бокова панель. Яка перша дія, це звісно вибрати тему для вашого сайту. Підводимо курсор миші до “Зовнішній вигляд” далі з випадаючого списку вибираємо “Теми” клацаємо клавішою і переходимо на сторінку з темами, перша по замовчуванню на ній стоіть позначка “Активна”.

Можна скористатись першою темою по замовчуванню, або вибрати іншу з трьох тем які також встановлені. Для цього вибираємо одну з них навівши курсор, далі натискаємо кнопку “Активировать”

Або можна обрати другий варіант для цього натискаємо “Додати нову” і після того як в нас сторінка перезавантажиться перед нами появиться декілька тем, всі вони безкоштовні, теми на різну тематику, можна обрати для ведення блогу, можна для сайту візитки і т.д. Якщо якась з тем вам сподобається клацаєте на тему, і після того тема  яку ви вибрали завантажиться на сайт, активуєте. 

s004

натискаємо “Додати нову” і після того як в нас сторінка перезавантажиться перед нами появиться декілька тем

Або вибрати ще третій варіант, натиснувши “Завантажити тему” → “Вибрати файл” і встановити тему яка розміщена у вас на компютері або на інших пристроях призначених для зберігання файлів і папок, потім клацаємо “Встановити”, архів повинен бути в форматі “rar”.

Можна по іншому розпакувати архів, і перенести  папку з темою в папку  “themes” де розміщуються теми.  

005_

Тем може бути розміщено багато, працює тілька та тема яку ви активуєте, я зберігаю дві теми, одна робоча інша запасна, остальні видалив щоб не займали місце.

Що таке тема, це вигляд вашого сайту, тут важливо звернути увагу чи тема призначена для CMS WordPress а не для якоїсь іншої платформи. Бо якщо тема призначена для іншої платформи, тоді на CMS WordPress вона працювати не буде.

Тому перше що потрібно зробити на початку налаштування сайту, це вибрати шаблон або тему для майбутнього сайту. Вибрану тему можна налаштувати, підвівши курсор мишки  в правій боковій панелі до “Зовнішнього вигляду” звідтам клацнути клавішою миші на “Налаштування”.

Відкриється вкладка де в нас буде можливість вказати “Назву сайту” “Додати короткий запис про сайт” а також можна поміняти деякі елемети теми наприклад кольори фону і т.д. Але тут не в кожній темі вдасться поміняти елементи, ті три теми які встановлені по замовчуванню зміни можна зробити, а в темах які  ви завантажите з ресурсів зміни зробити  через “Зовнішній вигляд” → “Налаштування” скоріш за все не вдасться.

Зміни можна зробити через редактор але для цього потрібна  практика,  шлях “Зовнішній вигляд”→”Редактор” далі обираємо потрібний файл. Зміни робляться в коді, тому потрібно діяти обережно, і перед початком змін обовязково зберегти файл, який збираєтесь редактувати.

m01s_007

зміни зробити  через “Зовнішній вигляд” → “Налаштування”

Після установки теми потрібно визначитись з установкою плагінів, встановити необхідні плагіни, видалити плагіни по замовчуванню, можна залишити плагін Akismet він призначений для безпеки сайту від спамових повідомлень, також встанолений по замовчуванню. Врешті решт на сайті можуть бути  багато плагінів, все залежить від ваших навиків, якщо ви самі можите виконувати деякі операції такі як зміни, чи додавання необхідних елементів,  тоді вам не потрібно буде встановлювати більшість плагінів.

І у вас  буде потреба встановлювати тільки необхідні, а  взагалі рекомендують встановлювати якомога меншу кількість плагінів. Після втановлення плагіна, для того щоб плагін працював його необхідно активувати. Працюють тільки активовані плагіни.

На Zura-Blog ви можите знайти інформацію про деякі плагіни, перейшовши в категорію плагіни для  CMS WordPress. Непотрібні плагіни видаляються з адмінки, бувають  плагіни якими хоча й не користуються але вони потрібні, тоді плагіни тільки деактивуються і не видаляються. Коли настає потреба в такому плагіні ви його активуєте, після того як плагін виконає своє завдання ви його знову деактивуєте.

Віжети

Віжети в цій області вибирають ті елементи які би ви хотіли бачити в боковій панелі. Шлях “Зовнішній вигляд” → “Віджети” де ви зможите дадати елементи або забрати з бокової панелі звичайним перетягуванням. Навели курсор миші на віджет, клацнули клавішею але не відпускаемо клавішу, перетягуємо в місце де розміщені елементи бокової панелі. Ставимо віджет в потрібний ряд, і відпускаємо клавішу.  Аналогічно віджет видаляється.

Сторінки

Наступна дія це сторінки, клацаємо на слово “Сторінки” або зразу клацаємо  “Додати нову” і створюємо потрібну кількість сторінок. Сторінкам даємо назву. Також ми можемо створювати під сторінки, ці ті які при наведенні курсора появляються з випадаючого списку. Приклад підведіть курсор на сайті Zura-Blog на HTML або якусь іншу сторінку які показані в горизонтальному меню і з випадаючого списку появляються підсторінки.

Як створити під строрінку натискаємо “Додати нову” зверху вказуємо назву сторінки. І в боковій панелі в області “Атрибути сторінки” в полі між батьківською і шаблоном натискаемо на позначку і з випадаючого списку вибираємо батьківську сторінку, це та сторінка під якою ми хочемо розмістити іншу сторінку. Натискаємо “Обновити”

Що стосується остальних налаштувань сайту “Загальні” “Написані” і т.д. то вони виставлені автоматично. В принципі далі адмінпанель заповнюється різними плагінами і елементами, початкові налаштування зроблені це вибір і установка теми. Далі плагіни і створення перших публікацій.

Як створити першу публікацію в меню “Записи” клацаємо “Додати нову”, після перезавантаження в нас відкриється редактор для тексту, він поділений на два поля, в першому полі вводимо назву публікації, в нижньому текст публікації, в боковій панелі визначаємо категорію для публікації, або створюємо нову, після того як публікація готова клацаємо “Опублікувати”.

Практикуватись краще на хостингу створеному за допомогою пакету Денвер, я швидко засвоїв як працювати в адмінці сайту, нічого складного не має, для публікацій краще встановити спецалізований плагін, рекомендую   Tiny MCE Advanced також рекомендую на початку встановити плагін ТАС для того щоб перевірити тему на зовнішні посилання.

На цьому все до зустрічі з повагою Руслан.