Post_67aBПривіт продовжую публікувати статті мабуть про саму красиву частину в розробці сайтів, підбір кольорів для дизайну сайта.

Інколи бувають випадки коли, не має ніякої необхідності розробляти кольорову схему для створення сайту. Більшість компаній вже володіє фірмовими кольорами, які використовуються, наприклад в логотипі. Тоді саме такий варіант ви можите взяти за основу кольорової схеми вашого сайту.

Але бувають і випадки коли робота над кольоровою схемою повністю ляже на вас, тоді в такому випадку вам потрібно усвідомлювати всю важність вибору.

 

Вибирати колір і співідношення кольорів досить важко. На перший погляд це здається простою звичайною справою, але це не так, підібрати колір для дизайну сайта достатньо тяжке завдання. Найтяжчою задачою вважається вибір правильної кольорової схеми, яка несе відповідальність за сприйняття, і створює те що називають торговою маркою, те що має просувати товар, чи послугу, робити їх унікальними.

Більшість дизайнерів, а особливо початківців цікавить як підібрати кольрову палітру, для проекту. Вчені підкреслюють такий факт, що кольорова палітра може суттєво впливати на зорове сприйняття.

Кольорова палітра може сприяти тому що, відвідувач затримається на сайті, і виконає деякі дії, такі як наприклад купить товар, або замовить послугу, заповнить анкету, прочитає статтю і т.д. Або наоборот залишить сайт через декілька секунд.

Декілька правил якими слід керуватись при виборі кольорової гамми для веб–сайту.

Вибирайте натуральну кольорову палітру

Натуральні кольора більш сприймаються очима, чим штучні. Формуючи кольорову схему сайту, використовуйте натуральні кольора. Тим самим, ви зможите привабити на сайт відвідувачів. Штучні кольора такі як наприклад :

⇒салатово–зелений

⇒ярко–червоний

⇒ярко–синій

втомлюють очі і відштовхують відвідувачів

Створюйте сильний контраст між фоном сайту і його текстом

Кращим співідношенням для зручності читання, являється чорний текст на білому фоні. Існують, також і інші підходячі комбінації. Крім білого, це фонові кольори, на які слід звернути увагу, це темно–синій, сірий і чорний.

Якщо, ви бажаєте просувати продукцію яка повинна бути в центрі уваги, тоді вибирайте відкриті фони, білий або сірий. Тому що такі фони, будуть менш насищеними, і вони не повинні кидатись в очі, а це краще виділяє предмет для сприйняття його користувачем.

Вибирайте максимум три кольори і використовуйте їх тільки для дизайну вашого сайту.

Кольорова гармонія — один із самих важливих критеріїв при створенні гарного дизайну. Це важливо для любого виду мистецтва, а не тільки веб–дизайну. Як правило рекомендують використовувати граничну кількість кольорів, не більше трьох.

Звичайно в особливих випадках можна вибрати більше, скажем чотири, пять. Кольорова схема сайта, яка складається з більше чим пяти кольорів, створить неспівідношенність, і очі від цього будуть втомлюватись, і в результаті чого відвідувач захочи залишити ресурс.

Зверніть увагу на елементи які будуть визначати ваших уявних відвідувачів, наприклад стать, вік.

Переконайтесь, що інформацію яка розміщена на вашому ресурсі, доступна всім відвідувачам. Прийміть також до уваги таких відвідувачів в яких присутні проблеми з відмінністю кольорів  і т.д.

Відзначу що те як люди сприймають кольори залежить від їх віку, статі і культурної підготовки.

Як читав в одному з матеріалів написаних з деяких джерел, які займаються дослідженнями, зокрема рекомендують, перше ніж створювати дизайн сайту, потрібно провести міні перевірку, невелике маркетингове дослідження.

Так як в залежності від віку у людей присутні різні реакції на колір. Люди які переступили вже деякий віковий рубіж, краще оцінять не нагружені, спокійні веб–сайти, кольора яких розслабляють очі.

А молодь в більшості випадків надає перевагу більш складним веб–сайтам, з красочним і живим дизайном. Якщо маєте можливість тоді проведіть досліди клієнтської аудиторії, вибравши основним критерієм вік, тоді зможите створити  ваш проект, більш влучним.

Стать чоловіча чи жіноча також може бути визначним елементом для переваги кольорів. Мужчини надають перевагу таким кольорам як:

⇒синій,

⇒оранжевий 

⇒червоний

⇒жовтий.

В той же час жінки надають перевагу в іншій послідовності:

⇒червоний

⇒розовий

⇒голубий  

⇒жовтий і оранжевий

Научно доказано що жінки сприймають більше кольорів чим мужчини.

Додам ще таку річ, не варто також ставати жертвою переконань, для прикладу візьмем такий факт якщо сайт призначений особисто для мужчин, тоді він не повинен змушувати нас відмовитись від використання розового кольору.

Якщо сайт адресований на таку далеку територію як Китай Індія Японія, то в такому випадку варто потратити час на вивчення специфіки кольорових традицій, тої чи іншої країни.

Для прикладу:

Білий колір являється символом чистоти в західних країнах, але в таких країнах як Китай Індія Японія цей колір наоборот означає невдачу і несщастя. Розовий колір дуже ціниться в Японії але не бажаний в Східній Європі. В принципі на відношення людей до вибору, на любий з кольорів впливає багато факторів, в тому числі і культурно–історичних.

Символьні значення кольорів 

ЧЕРВОНИЙ — енергія пристрасть міць агресія небезпека

СИНІЙ — прохолода, духовність, свобода, терпіння, вірність, мир, довіря, смуток, депресія

ЖОВТИЙ — світло, оптимізм, щастя, радість

ОРАНЖЕВИЙ — дружба, теплота, відкритість, енергія, мужність  

ЗЕЛЕНИЙ — життя, відпочинок, здоровя, багатство, процвітання

ФІОЛЕТОВИЙ — мудрість, вишуканість

БІЛИЙ — невинність, чистота, молодість, свіжість, мир

ЧОРНИЙ — міць, елегантність, тайна, містика

СІРИЙ — безпека, зрілість

РОЗОВИЙ — романтичність, жіночість, ніжність

КОРИЧНОВИЙ — комфорт, стабільність, надійність

Висновок:

Вибір кольору для веб–сайту має дуже важливе значення, і являється визначним при створенні дизайну. Тому спочатку необхідно врахувати такі чинники як профіль веб–сайту, профіль клієнта, профіль відвідувача і тоді вже після таких досліджень вибирати кольора для вашого веб–проекту.