Продовжую розглядати тему про flash – технологій, дані технології являються важливою частиною при створенні анімації, і інтерактивних веб – вебсайтів. Тема цієї публікації буде стосуватись типів flash – файлів і мови програмування яку застосовують у flash – технологіях.
Одним із переваг flash являється введення в веб–сайт фільмів, а також завдяки флеш технологіям більшість з нас отримала таку чудову можливість, як позмагатись в іграх між собою, незважаючи на те де ви знаходитись, в любому кутку земної кулі ви без клопотів знайдете собі прихильника даної гри, і без проблем можите позперечатись з ним в іграх.
Як і більшість технологій flash використовує мову програмування для розробки документів.
ActionScript — це мова скриптів, основаних на ECMAScript. ECMAScript це вбудований, розширючий, не маюча засобів введення виведення мова програмування, яка використовується в якості основи для побудови двох скриптів.
ActionScript — використовується виключно для розробки веб–сайтів і програм на базі технологій flash.
ActionScript — заснований Macromedia, зараз ця мова підтримується Adobe. ActionScript початково була розроблена для управління векторної 2D анімації, розробленої в Adobe flash. Більш новіші версії ActionScript, обслуговують на даний час всі елементи технології flash: такі як зображення, фільми, аудіо.
Програма написана на мові ActionScript являє собою набір інструкцій, виконаних в одній із існуючих середовищ виконання flash (наприклад Flash Player). Прогами на мові ActionScript можна створювати в звичайному текстовому редакторі (наприклад Блокноті) в додатку Flex Builder або в середовищі розробок Flash.
ActionScript постійно розвивається розом з Flash і має в наявності на даний час три версії.
ActionScript 1.0
ActionScript 2.0
ActionScript 3.0
Версія ActionScript 3.0 являється на даний момент найбільш використовуваною програмістами, вона кардинально відрізняється від своїх нащадків. ActionScript 3.0 забезпечує підвищення продуктивності порівняно з версією ActionScript 1.0 ActionScript 2.0 до 700раз, використовує нову віртуальну машину AVM 2.0 а також class–based обєктно–орієнтоване програмування замість формального синтаксиса класів.
Як і люба мова скриптів ActionScript використовує різні типи даних
string – являє текстові дані (рядок символи)
boolean – визначає логічний стан true(істина) false (не істина)
number – являє число з плаваючою запятою (числа з дробною частиною)
int – визначає цілі числа (числа без дробної частини)
uint – являє позитивні числа
array – визначає упорядкований список
error – визначає помилку в програмі (проблему в вашому коді)
date – являє визначений момент часу
math – містить розпоширені матиматичні величини і операції
regexp – визначає інструменти для пошуку і заміни текста
function – являє багаторазовий набір інструкцій які можуть бути визвані і виконані повторно.
object – визначає базові можливості всіх обєктів мови ActionScript
Типи flash — файлів
swf — файли цього типу це flash–анімація, створена з допомогою Adobe Flash або іншою програмою для розробки flash–додатків. Такі файли не можуть бути змінені користувачем.
fxg — формат розроблений на основі XML і використовується для обміну графічними файлами для платформ Flash, створеного Adobe для спільного використання з іншими додатками. Наприклад : Adobe Photoshop
fla — файли fla являються вихідними файлами для додатку Flash
xfl — являються файлами XML формата, які прийшли на зміну файлам типу .fla
as — файли які містять код ActionScript. Файли типу fla також можуть містити код ActionScript але його вміст буде розташований окремо. завжди в файлі as
mxml — файли використовуються паралельно з документами ActionScript і з документами css mxml. Використовують синтаксис по типу синтаксиса мови розмітки, такий же тип як і в html, позволяючи таким чином розробляти графічний інтерфейс в додатку Adobe Flex
swd — тимчасові файли налагодження, використовуємі додатком Adobe Flash при розробці flash документів. Після закінчення роботи над проектом ці файли можуть бути видалені.
asc — тип файлів який містить скрипти ActionScript безпосередньо на сервері які використовуються для покращення відносин сlient–server між додатками Adobe
abc — файли цього типу містять код ActionScript виконуваний віртуальнью машиною Actionscript Virtual Machine
flv — файли flash — відео
f4v — стандартні mp4 файли які можна відтворювати з допомогою Adobe Flash Player
f4p — тип файлів який містить файли mp4 а також Digital Rights Management (DRM – технологія яка забезпечує захист авторських прав на цифрову продукцію.
f4a — тип файлів який містить mp4, файли які включають тілбки аудіоінформацію а не відео.
f4b — аудіокниги в форматі mp4
swc — архів компонентів Flex
jsfl — файли які використовуються для покращення функцональності середовища flash–розвитку містят javascript.
swt — шаблони моделі flash–документів.
flp — файли XML використовують для звязку деяких файлів між собою. Як правило flash–документи містять багато елементів. Деякі з них являються внутрішніми. Файли flp забезпечують звязок між цими документами.
spl — документи FutureSplash
sol — тип файлів які містять інформацію про конфігурацію flash–документів.
Далі до вашої уваги декілька простих програм написаних на ActionScript щоб порівняти дві версії мови ActionScript 2.0 ActionScript 3.0
Приклад коду який функціонує в любому Flash Player і реалізує наступне:
створює текстове поле
⇒ позиціонує в координатах 0,0 на екрані
⇒ встановлює розміри 80 пікселів по довжині і ширині
⇒ заповнює поле текстом “Привіт”
Код буде наступним
createTextField(“greed”,0,0,0,80,80);
greet.text=”Привіт”
createTextField("greed",0,0,0,80,80); greet.text="Привіт"
Другий варіант коду, у нас буде частина конфігураційних файлів
{
public function Greeter() {}
public function on Load():Void
{
vartxtHello:TextField=this.createTextField(“txtHello”,
}
}
{ public function Greeter() {} public function on Load():Void { vartxtHello:TextField=this.createTextField(“txtHello”, } }
var greet:TextField=new TextField();
greet.text=”Привіт”
this.addChild(greet);
var greet:TextField=new TextField(); greet.text=”Привіт” this.addChild(greet);
Ще один приклад скрипта
{
import flash.text.TextField;
import flash.display.Sprite; public class Creeter extends Sprite
{
public function Greeter()
{
var greet:TextField=new TextField();
greet.text=”Привіт”
this.addChild(greet);
}
}
}
{ import flash.text.TextField; import flash.display.Sprite; public class Creeter extends Sprite { public function Greeter() { var greet:TextField=new TextField(); greet.text=”Привіт” this.addChild(greet); } } }
Ще один приклад скрипта ActionScript 3.0 на цей раз розроблений як додаток типу Flex
{
public glass Greeter
{public static function sayHello():String
{var Greet;String=”Привіт”;
return greet;
}
}
}
{ public glass Greeter {public static function sayHello():String {var Greet;String=”Привіт”; return greet; } } }
<?hml version=”1.0″ encoding=”UTF-8″?>
<mx:Application xmlns:mx=”http://www.adobe.com/2006/mxml”
xmlns=”*”layout=”vertical”creationComplete= “initApp()”>
<mx:Script>
<![DATA] public function initApp():void
{
//Prints our “Привіт!” message into “”mainText”.
mainText.text=Greeter.sayHello();
}
]]>
</mx:Script>
<mx:Label id=”title” fontSize=”34″ fontStyle=”bold”
text=”Привіт!” Example’><mx TextArea “id=mainTxt” width=”280″/>
</mx:Aplication>
<?hml version=”1.0″ encoding=”UTF-8″?> <mx:Application xmlns:mx=”http://www.adobe.com/2006/mxml” xmlns=”*”layout=”vertical”creationComplete= “initApp()”> <mx:Script> <![DATA] public function initApp():void { //Prints our “Привіт!” message into “”mainText”. mainText.text=Greeter.sayHello(); } ]]> </mx:Script> <mx:Label id=”title” fontSize=”34″ fontStyle=”bold” text=”Привіт!” Example’><mx TextArea “id=mainTxt” width=”280″/> </mx:Aplication>
Підсумок:
В рамках даної тематики про флештехнології не розглядалось детальне вивчення мови ActionScript, але ми познаймились образно. Якщо дана мова вас заінтересувала і ви хотіли би на ній програмувати, тоді можна вивчити самостійно. В мережі є безліч навчальних матеріалів і відеоуроків. Також можна знайти достатньо готових скриптів і змодифікувти код для своїх потреб.